niedziela, 20 marca 2011

Ucierane ciasto z makiem

Przepis dostałam od mojej mamy, nie przepadałam za ciastami z makiem. Zawsze trafiałam na suchą masę, ale nie w tym przypadku, bardzo smaczne. Nie jest pracochłonne :)
 Składniki:
1 margaryna,
7 jajek,
7 łyżek przegotowanego, ostudzonego mleka, 
2 kopiaste szklanki mąki,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 szklanka cukru pudru,
Masa makowa:
2 szklanki maku,
pół margaryny lub masła,
1 szklanka cukru,
kilka kropli aromatu migdałowego lub do makowca,
1-2 łyżeczki bułki tartej,
1 jajo,

Wykonanie:
Żółtka utrzeć z cukrem, dodać margarynę. Połączyć z mąką wymieszaną z proszkiem. Dodać mleko(w razie potrzeby dodać jeszcze 1 lub 2 łyżki. Na końcu delikatnie wymieszać z ubitą pianą z białek. 
Mak sparzyć wrzątkiem, odstawić na 2-3 h. Odcedzić i zmielić jeden raz.
Roztopić margarynę z cukrem, dodać mak, zapach, jajko. Smażyć na lekkim ogniu, na końcu dodać bułkę tartą. Wyłożyć połowę ciasta na blachę, ostudzoną masę makową porozkładać "byle jak", tak aby była rozprowadzona nierówno, na to druga część ciasta. Piec do 1h około 200stopni.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)