niedziela, 27 listopada 2011

Ciasto z musem jabłkowym i bitą śmietaną

Ze względu na ogromną ilość jabłek w piwnicy, kuchni i na balkonie moje wpisy będą jabłkowe. Tym razem biszkopt z musem z jabłek i kremówką, pyszności. Kiedyś takie piekła moja mama, zrobiłyśmy burzę mózgów jakie ciacho jeszcze prócz szarlotki z jabłkami można upiec i wypadło na to. Mus jest bardzo fajny, smakuje jak galaretka. Przepis na okrągłą formę o wymiarach 24cm. I jest oto ono:
   Aha ja już piekłam pierniczki na Boże Narodzenie, teraz leżakują i czekają na ozdabianie, niedługo przepis i foto : D


Składniki na biszkopta:
- 3 jaja,
- pół łyżeczki proszku do pieczenia,
- pół szklanki cukru,
- szczypta soli,
- pół szklanki mąki pszennej,
- kopiasta łyżka mąki ziemniaczanej,

Białka oddzielić od żółtek, ubić ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodać cukier. Żółtka rozmieszać i delikatnie połączyć z białkami. Mąki z proszkiem przesiewać delikatnie i wymieszać. Dno formy wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto. Piec około 20-25 min do suchego patyczka w temp. 200stopni. Ja piekę bez termoobiegu z grzałką dolną i górną. Blaszkę wyciągnąć i gorącą zrzucić z wysokości 40cm, wtedy biszkopt nie opadnie.

Mus jabłkowy:
- 1 kg jabłek,
- galaretka cytrynowa,
- cukier do smaku,
- 1/4 szklanki wody,

Jabłka obrać i pokroić na ćwiartki, przełożyć do głębokiej patelni, wlać wodę i troszkę cukru, przykryć i mieszać co jakiś czas, aż się będą rozpadać. Jak już będą miękkie wsypać suchą galaretkę i mieszać do rozpuszczenia. Zblendować wszystko na gładką masę, odstawić do całkowitego wystudzenia.

Dodatkowo:
- 300 ml śmietany kremówki,
- 2 łyżeczki żelatyny (rozpuszczone w niewielkiej ilości wrzącej wody),
- kieliszek wódki,
- 1/4 szklanki soku jabłkowego,
- 3-4 kostki gorzkiej czekolady,

Sokiem jabłkowym z wódką nasączyć biszkopta, wyłożyć ostudzone jabłka wstawić do lodówki. W tym czasie ubić kremówkę, w połowie ubijania dodawać żelatynę, można na końcu lekko posłodzić cukrem pudrem, wyłożyć na masę jabłkową, na to zetrzeć czekoladę.



9 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie:) Pyszne musi być:)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja Babcia robi identyczne! naprawdę ;]
    co za zbieg okoliczności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pomysłowe przetwarzanie jabłek to ja lubię :) Urocze warstwowe ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie pyszne! Warstwy komponują się idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mhmh!!! W sam raz na moją formę ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaraz zrobie takie ciasto z moimi wlasnymi papierówkami, to dopiero bedzie!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. upiekłam dziś ale biszkopt przekroiłam na połowę, przełożyłam warstwą musu jabłkowego, bo miałam rozmrożoną sporą porcję. Nie mogłam ułożyć bitej śmietany jak na zdjęciu bo mieszała mi się z musem, więc szybko przełożyłam bitą śmietanę do woreczka, odcięłam narożnik i wypisałam nią fantazyjne "esyfloresy" posypałam gorzkim kakao, z braku czekolady. Po obiedzie w greckiej restauracji, goście chcieli wypić kawę w domu i skosztować mój improwizowany specjał:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto wygląda przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cos nie wyszedl sam biszkopt nawet..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)