niedziela, 20 marca 2011

Chleb rosyjski z ziemniakami

Przepis wykopałam od Tratter , jest zdecydowanie godny  polecenia. Cieniutka skórka, wspaniale wilgotny miąższ(dzięki ziemniakom), rodzinka była zadowolona :), więc polecam i wam.


Składniki:
225 g ugotowanych, posolonych ziemniaków,
2 łyżki masła,
115 g zakwasu żytniego (w oryginale był żytni razowy, ja dałam zwykły żytni),
100 g wody z ziemniaków,
350 g mąki pszennej,
1/4 łyżeczki drożdży instant,
łyżeczka soli,
1/2 łyżeczki mielonego kminku(niekoniecznie)

Wykonanie:
Ziemniaki połączyć masłem. Do miski włożyć zakwas i rozmieszać go z woda. Dodać mąkę pszenną, drożdże i sol, przemieszać, dodać ziemniaki oraz kminek. W razie potrzeby, gdy ciasto będzie lejące dodać więcej mąki, ale też nie za dużo. Wyrobić gładkie, delikatnie ciasto. Zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, aż podwoi objętość (ok. 1 godziny). 
Ciasto wyłożyć na stół i odgazować dokładnie, czyli ciasto rozłożyć na kwadrat, złożyć górną część ciasta do środka, później dolną, następnie prawą do środka i lewą do środka. Ukształtować bochenek i włożyć go do kosza złączeniem w gore, kosz można zastąpić durszlakiem wyścielonym czystą ściereczką oprószoną mąką. Zostawić do ponownego wyrośnięcia na 1 godzinę. Wyrośnięty bochenek przełożyć na blachę, szybko naciąć(można nożyczkami) i wsunąć do naparowanego pieca, wstawić również metalową miseczkę z gorącą wodą.
Piec z para przez 10 minut, następnie obniżyć temperaturę pieca do 210C i piec kolejne 15 minut. Później jeszcze 10 minut w 200C. Wystudzić przed pokrojeniem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)