niedziela, 20 marca 2011

Tort Miętus

Wyborny tort, warty zachodu. Biszkopt super puszysty i dwie masy, każda w innym smaku, świetnie się łączą. Zrobiony z sercem na 25 urodziny mojego męża, robiony z miłością wychodzi najlepiej. Mistrzynią w dekorowaniu nie jestem co widać, ale starałam się.  Przepis mojego autorstwa :D, chyba że czegoś nie wiem :).
Składniki:
biszkopt kakaowy z tąd
Masa ciemna:
40 dag nutelli,
2 suche wafle,
Masa jasna:
25 dag mascarpone,
330 ml śmietanki 30%,
2 łyżeczki żelatyny,
2 łyżeczki cukru pudru,
garść świeżej mięty,
Do nasączenia:
pół kieliszka wódki,
1/4 szklanki świeżo zaparzonej mięty,
1/4 łyżeczki cukru do smaku,

Wykonanie: 
Biszkopt podzielić na 3 części. Nutellę podgrzać w kąpieli wodnej, wymieszać z pokruszonym waflem.
Bitą śmietanę zagotować z miętą, przykryć talerzykiem i odstawić na 15 min. Jak ostygnie wstawić do lodówki na jakieś 9h. Przed ubiciem na moment do zamrażarki. Ubić śmietankę, na końcu dodać cukier puder, żelatynę (rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody, najlepiej w kąpieli wodnej). Wstawić do lodówki, aż trochę zastygnie. Serek mascarpone chwilę zmiksować, połączyć delikatnie z śmietanką, zawsze śmietanka do serka, nie odwrotnie.
Na pierwszą część biszkoptu wyłożyć masę z nutelli. Drugi biszkopt nasączyć (napar z mięty wymieszać z wódką i posłodzić), wyłożyć połowę białej masy, przykryć biszkoptem, udekorować cały tort drugą częścią masy.




 

1 komentarz:

  1. Mhmh.. takiego torta jeszcze nie widziałam, ale chętnie bym spróbowała ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)