piątek, 18 marca 2011

Sernik.... bardzo łatwy

Kruchy spód, czekoladowy budyń i serniczek na wierzchu mmm rozpływający się w ustach. Moja mama była nim zachwycona. Przepis pochodzi ze starego Poradnika domowego.




Składniki:
Ciasto Kruche:
2,5 szklanki mąki pszennej,
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
3/4 kostki masła,
1/2 szklanki cukru,
2 jaja,
1 żółtko,
Masa Budyniowa:
4 budynie czekoladowe,
litr mleka,
Masa serowa:
pół kilograma mielonego sera na sernik,
1 szklanka cukru,
4 jaja,
budyń śmietankowy lub bananowy,
15 kropli aromatu cytrynowego,

Wykonanie:

Z mocno oziębionych składników szybko zagnieść ciasto i wylepić formę( moja 38x25). Na litrze mleka ugotować budynie czekoladowe ( moje były bez cukru, posłodziłam mleko połową tego co było na opakowaniu). Budyń przestudzić i rozsmarować na surowym cieście. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać ser, proszek budyniowy, aromat cytrynowy, zmiksować. Następnie dodać ubitą pianę z białek, wszystko delikatnie wymieszać i rozsmarować na warstwie budyniu czekoladowego. Wstawić ciasto do piekarnika na 50 min 180stopni. Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i zostawić do ostygnięcia, wtedy nie opadnie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)