piątek, 6 maja 2011

Chili con carne

Kuchnia meksykańska jest kuchnią bardzo trudną jak powiedziała pani Magda Gessler w jednym odcinku "Kuchennych rewolucji". To chili może nie jest do końca oryginalne, ale wydaje mi się że oddaje choć trochę jego smak. Przepis jest połączeniem różnych znalezionych w internecie i z książki, szczerze nigdy nie jadłam prawdziwego chili con carne. Nieznane są wyroki Boskie, może pojadę kiedyś do Meksyku...... .   kto wie ; ). Poza tym przepis ten jest mega szybki w wykonaniu.


Składniki:
50 dkg mielonej wołowiny lub wieprzowiny,
2 czerwone cebule,
4 ząbki czosnku,
1 puszka kukurydzy,
1 puszka czerwonej fasoli,
1 puszka pomidorów krojonych,
2 papryczki chili ( ja użyłam taki z zalewy octowej)
kilka kropel sosu chili lub tabasco,
Przyprawy:
sól,
pieprz,
papryka słodka i ostra,
kumin rzymski,
oregano,


Cebulkę posiekać i podsmażyć na oliwie z oliwek, dodać mięso, następnie kukurydzę, fasolę i pomidory. Przykryć i gotować przez około 15 min. Dodać papryczkę chili i przeciśnięty przez praskę czosnek. Doprawić przyprawami według uznania. Kumin ma bardzo specyficzny smak, dlatego z tą przyprawa ostrożnie ; ). Chwilkę razem pogotować. Podawać na gorąco z białym ryżem, chipsami z tortilli lub plackami tortilli albo z białym pieczywem.


1 komentarz:

  1. Mhmh.. uwielbiam ten ostry smak ;-)) MOże i ja bym się skusiła..


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)