sobota, 10 września 2011

Empanadas

Pyszne pierożki, które swoje korzenie mają w Ameryce Południowej. Kruche ciasto, w którego skład wchodzi kremowy serek (ja użyłam mascarpone) wypełnione mięsem mielonym, papryką, cebulą i czosnkiem jak na kuchnię z tamtych regionów przystało. Całość bardzo smacznie komponuje się z rodzynkami, nie rezygnujcie z nich ! Świetnie sprawdzają się jako obiad i przekąska, na zimno i na ciepło, posypane sezamem pychaa. Przepis pochodzi stąd


Składniki:
- 25 dkg mąki pszennej,
- 20 dkg masła,
- 20 dkg kremowego serka twarogowego (u mnie Mascarpone),
- 3/4 łyżeczki soli,
- 3/4 łyżeczki słodkiej papryki,
- 30 dkg mięsa mielonego (dowolnego, ja użyłam łopatki wieprzowej),
- 2 papryki,
- 1 cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- 1 duży pomidor,
- garść rodzynek,
- sól, pieprz cayenne, bazylia, oregano,
 - żółtko do posmarowania,
- sezam do posypania,


Wszystkie składniki zagniatamy w ciasto, powinno być gładkie i ładnie odchodzić od stolnicy. W razie potrzeby podsypywać mąką w czasie zagniatania. Ciasto owijamy w folię spożywczą i wkładamy na godzinę do lodówki (u mnie były 3h). Cebulę i czosnek siekamy drobno, papryki czyścimy z nasion, myjemy i kroimy w drobną kostkę, pomidora sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Cebulę i czosnek podsmażamy na łyżce oliwy, dodajemy papryki i chwilę dusimy. Następnie dodajemy mięso i smażymy kilka minut. Mięso najlepiej ugniatać widelcem, aby pozbyć się dużych grudek. Następnie dodajemy pomidora, lekko posiekane rodzynki i przyprawy. Mieszamy i całość dusimy, aż woda z warzyw odparuje. Farsz nie powinien mieć w sobie zbyt dużo wody.
Ciasto rozwałkowujemy na grubość około 5mm, wykrawamy koła z dużej szklanki lub kubka. Na każdy krążek nakładamy farsz i sklejamy pierogi. Boki ładnie dociskamy widelcem. Posmarować roztrzepanym żółtkiem i posypać sezamem. Piec w 180 stopniach około 20 min, do ze złocenia.

4 komentarze:

  1. A ja bym sobie takie pierożki z mielonym mięskiem z indyka zrobiła.. i do tego dużo aromatyczny przypraw! Twoje zdjęcia zachęcają ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowity przepis. Trafiłam tu przy okazji podczytywania o suszeniu pomidorków, których 4 kilo właśnie siedzi w piekarniku.
    Na koniec uwaga. Bardzo fajnie się Ciebie czyta, ale ten błąd ortograficzny na końcu troszkę psuje całość postu a jeszcze podlinkowany błąd rzuca się bardzo w oczy:
    Nie "Przepis pochodzi z tąd," tylko "Przepis pochodzi stąd".
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. jejku, dziękuję za uwagę już poprawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)