sobota, 21 grudnia 2013

Sernik czekoladowy z nutką pomarańczy

    Mój świąteczny sernik, odeszłam trochę od tradycyjnego sernika mojej mamy. Jest pełen tego co uwielbiam: spód cynamonowy, powidła śliwkowe, czekolada i skórka z pomarańczy, wszystko łączy się w poezję sernikową. Przed przygotowaniem sernika wszystkie produkty powinny być wyjęte z lodówki kilka godzin wcześniej. Mój sernik był przygotowany w okrągłej formie 27cm.


Spód:
- 280g herbatników cynamonowych, ja kupiłam w Lidlu,
- 80g masła w temperaturze pokojowej,

  Ciasteczka pokruszyć drobno, najlepiej w malakserze, dodać masło, wymieszać. Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Wysypać ciasteczka, wcisnąć w dno i na bokach, wyrównać. Formę włożyć do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

Masa serowa:
- 1 kg sera w wiaderku (ja używam z Dr. Oetker),
- 200 g drobnego cukru, lub cukru pudru,
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
- 200 g czekolady deserowej (jeśli lubicie bardziej słodkie to pół na pół z mleczną),
- 200g śmietanki 30%,
- skórka starta z jednej, średniej pomarańczy,
- 4 jajka,

Dodatkowo:
- powidła śliwkowe,
- 3 kostki czekolady deserowej,

   Ser zmiksować z cukrem i mąką ziemniaczaną. Czekoladę roztopić w mikrofali lub w kąpieli wodnej, wymieszać z kremówką, dodać dwie łyżki sera. Masę czekoladową dodawać stopniowo do sera.
  W międzyczasie nastawić piekarnik na 170 stopni grzałka góra-dół, jeśli mamy piekarnik gazowy to zostawić tą sama temperaturę.
  Miksując dodawać po jednym jajku tylko do wymieszania.
  Z lodówki wyjąć formę, na spodzie zrobić kilka kleksów z powideł, wylać masę, wyrównać. Wstawić do piekarnika, piec około 50-60 min, sernik niewiele urośnie, może lekko popękać. Po środku będzie ścięty, ale sprężysty a po bokach bardziej upieczony.
   Wyłączyć piekarnik, drzwiczki uchylać stopniowo, wyjąć, zostawić do całkowitego wystudzenia, zdjąć obręcz, przełożyć na paterę/talerz, wstawić do lodówki na całą noc. Dekoracja: Czekoladę rozpuścić, z papieru do pieczenia zrobić kornet, obciąć końcówkę, na serniku malować esy-floresy :)












 


9 komentarzy:

  1. bardzo lubię wszelakie serniki :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale. Pozdrawima

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny Ci wyszedł :)
    Połączenie czekolady i pomarańczy zawsze się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wyglądają te strużki czekolady na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bosze jaki cudny kolor :O mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie ozdobiony i pięknie obfotografowany :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm... przepis zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak obiecałam, tak zrobiłam :D
      http://blog-babeczka.blogspot.com/2014/05/sernik-czekoladowo-pomaranczowy.html

      Usuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)