czwartek, 31 maja 2012

Bananowiec

W czasie takich gorących dni nie chce się jeść żadnych ciężkich ciast z nudnymi masami. Dlatego na szybko zrobiłam bananowca na zimno, bez pieczenia. Zaledwie kilka składników i gotowe, a jaka oszczędność piekarnika ; ). Dzieciom na pewno podpasuje, nam bardzo smakowało.

Składniki:
- 1 kg bananów,
- około 3-4 opakowań herbatników, lub okrągłych biszkoptów,
- 3 galaretki, najlepiej pomarańczowe lub w podobnym kolorze,
- 200 g masło, miękkiego,
- około 3 łyżek cukru pudru,


    Jednego banana odłożyć do dekoracji. Dwie galaretki rozpuścić w 3 szklankach gorącej wody, trzecią galaretkę rozpuścić w nieco mniejszej ilości wody niż podane na opakowaniu.
Miękkie masło utrzeć na puch z cukrem pudrem. Banany zblendować lub dobrze rozgnieść widelcem, dodać do masła, zmiksować. Do masy wlać tężejącą galaretkę, zmiksować.
    Formę (prostokątną lub okrągłą) wyłożyć herbatnikami. Wylać masę bananową. Odłożonego banana pokroić w pasterki, poukładać, zalać ostatnią galaretką.




     Smacznego ; ) !!!








4 komentarze:

  1. Nie dość, że bardzo dekoracyjnie wygląda, to na pewno jeszcze obłędnie smakuje. Chętnie zjadłabym kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiała wykorzystać przepis, bardzo przypomina mi bananowca mojej mamy

    OdpowiedzUsuń
  3. co prawda na ciasta z nudnymi masami zawsze mam ochotę :) ale i takie ciacho chętnie bym spałaszowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)