środa, 28 marca 2012

Tort Urodzinowy

Dzisiaj kończę (żadna tajemnica) ćwierć wieku, czyli po prostu 25 lat, a czuję się na 20 = D. Mój mąż tydzień wcześniej skończył 26, zwykle razem obchodzimy to święto. Tym razem bez imprezy, ale torcik musiał być, własnoręczny oczywiście. Chciałam przełamać słodki smak i biszkopta przełożyłam konfiturą z wiśni, wyszło pysznie. Tort jest "dietetyczny" bo nie zawiera ani grama masła. Moja propozycja na Tort Urodzinowy ; )
Mistrzem zdobnictwa nie jestem, nie mam sprzętu (dopiero się go dorabiam ; ), ale się staram.


Biszkopt upiekłam w formie 24cm kilk

Masa:
- 250g serka mascarpone,
- 330 ml kremówki,
- 2 łyżki cukru pudru,

Mascarpone wymieszać z cukrem. Kremówkę ubić na sztywno i dodawać po łyżce do serka delikatnie mieszając.

Czekoladowe odzoby:
- 200 ml śmietany kremówki,
- 200 g czekolady (u mnie gorzkiej),

Śmietanę wlać do rondelka, podgrzać do wrzenia, odstawić z kuchenki, dodać posiekaną czekoladę i rozpuścić na gładką masę. Odstawić do ostygnięcia i uzyskania takiej konsystencji, żeby mogła ładnie wyciskać się ze szprycy, mi zajęło to jakieś 3 h.

Dodatkowo:
- słoiczek konfitury wiśniowej (u mnie z Biedronki),
- kolorowa posypka,

Biszkopta podzielić na trzy równe płaty. Pierwszy posmarować konfiturą, a na to 1/3 masy białej, położyć drugi płat ciasta, na to masa, przykryć ostatnią częścią biszkopta. Torta pokryć resztą masy z mascarpone, posypać kolorową posypką. Masę czekoladową nakładać do szprycy lub rękawa cukierniczego i wyciskać dowolne kształty i wzroy.


6 komentarzy:

  1. sto lat !
    Szana,
    zapraszam do siebie,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie wspaniały tort;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego! Napiszę tutaj, chociaż równie dobrze mogłabym napisać pod większością przepisów. Bardzo fajne dania, słodkości itp. W 80% zrobione pod moje smaki dlatego będę tu częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pięknie przyozdobiony torcik! Najlepsze życzenia posyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego dobrego:) A tort bardzo elegancki i z pewnością przepyszny!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś. Twoja opinia jest dla mnie ważna :)